Audiodesign: Autoseadmed / Koduseadmed / E-pood / Blog

Seat Toledo SQ võistlusauto – ümberehitus 2009

2008 aasta oli kogemuste omandamise seisukohast väga oluline.  Kuna helisüsteemi mõned komponendid ei toiminud päris nii nagu loodetud otsustasin selleks aastaks teha paar muudatust. Põhiline murelaps oli bassikõlar, mida ei saanudki piisavalt hästi madalale mängima. Hetkel ootab uut ja sobivat klaasriidest kasti ScanSpeaki bassikõlarist 3 tolli suurem Peerless XLS 12 element.

Algselt piirdusidki plaanid bassikõlari väljavahetamisega ja mõningase süsteemi ümberhäälestusega, kuid üks asi viib teiseni ning kokkuvõttes jäävad täiesti muutumatuna paigale ainult midrange elemendid armatuurlaual, kõik muu saab väiksemal või suuremal määral ümber ehitatud.

Loe edasi…

Praeguseks on suur osa töödest juba seljataga ning aegamööda üritan kõike ka siin kajastada.

Senini piirdus auto müraisolatsioon puhtalt originaalpigimattidega (paar väikest 2mm paksust ruudukest kogu auto kere peale) ning esiuste sisse pandud paari kihi pigimatiga. Praeguseks on pigimati ja vildiga kaetud nii lagi kui ka põrand, täiendavalt tuleb pigimatti veel tagumistesse ustesse ning pagasiruumi põhja ning külgedele.

p10209471foto56571

foto56581foto56651

Kuna põhja pigimatiga katmiseks tuli eemaldada istmed, enamus salongi plastikpolstreid ning põhjavaip tekkis hea võimalus vedada uus voolukaabel salongi keskelt, kus ta kõlarikaablitest võimalikult kaugel on.  Kaabliks sai valitud 35 mm² mõõduga alfateci ülipainduv kaabel, mis jookseb kahe eraldi jupina akult pagasiruumis asuva kaitsmeblokini. Kaablid on kaitstud nailonist kaitseümbrisega ning kinnitatud iga 25 cm tagant auto kere külge.

p10209801

p10209821

Lisaks heliisolatsioonile ning voolukaablile saavad uue välimuse nii tweetripesad, esimesed uksed (viheje: klaasriidest uksekastid) ning kogu pagasiruum. Järgmises postituses räägin lähemalt just sellest viimasest…

Kategooriad: Autoaudio, Üldine

Kommenteeri